Ekonomiassistent Stockholm

Max Matthiessen erbjuder rådgivning, analys, administration och upphandling av spar- och försäkringslösningar. Till vår ekonomiavdelning som idag består av 6 medarbetare, söker vi nu en erfaren och mångsidig ekonomiassistent. Vi sitter i fina lokaler centralt i Stockholm.

Egenskaper
Vi söker dig som uppskattar att arbeta i ett högt tempo med olika typer av uppgifter och som vill
ta ansvar samt kontinuerligt utveckla arbetssätt och din egen kompetens. I din yrkesroll är du van att arbeta självständigt med dina arbetsuppgifter, samtidigt som det är viktigt att kunna samarbeta inom teamet. Som person är du öppen, positiv och flexibel. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Erfarenhet
Vi söker dig som har lägst eftergymnasial ekonomisk utbildning och minst fem års erfarenhet av att arbeta brett med såväl kund- som leverantörsreskontra, redovisning och momsredovisning. Du har god datorvana samt förmåga och intresse av att använda ny teknik och nya systemstöd. Tidigare erfarenhet av Jeeves och Palette (fakturor och avtalshantering) ser vi som meriterande, men inte ett krav. Inom koncernen har vi idag 4 bolag som ekonomiavdelningen hanterar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leverantörsreskontra – majoriteten av fakturorna scannas externt
• Kundreskontra
• Manuell bokföring
• Manuella utbetalningar av skatter med mera
• Momsredovisning
• Palette fakturor – superuser av systemet
• Palette contract – ansvar för att administrera och lagerhålla leverantörsavtal
• Fullmaktshantering – banker
• Ansvar för attestinstruktioner
• Avstämning av vissa balanskonton
• SOX internkontroller

Frågor och ansökan
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Anna Berg, CFO på 08-613 03 60 eller Personalchef Carina Hopstadius på 08-613 02 72. Mer information om företaget hittar du på www.maxm.se. Klicka här för att skicka din ansökan. Inkomna ansökningar hanteras löpande varför det inte finns något sista svarsdatum.