Finansiell rådgivare Stockholm

Som Rådgivare ger du personlig rådgivning till våra företagskunder och deras anställda. Du är vårt ansikte utåt och har därför ett mycket betydelsefullt arbete som ställer krav på hög servicenivå.

Profil
Vi söker dig som har ett stort intresse för den finansiella marknaden och som har ett par års erfarenhet av finansiell rådgivning inom tjänstepensionsområdet. Vi ser gärna att du arbetat med ägarfrågor i fåmansbolag. Extra meriterande är om du även har förståelse och grundläggande kunskaper inom redovisning och skattefrågor kopplat till fåmansbolag.

Tjänsten ställer höga krav på att du arbetar självständigt och strukturerat samt att du har mycket hög kompetens- och servicenivå. Du är resultatinriktad och har en stark vilja och drivkraft att nå såväl dina egna som företagets uppsatta mål. För att bli framgångsrik krävs att du har ett starkt engagemang i din kommunikation med kunder samt är lojal, seriös och förtroendeingivande.

Du uppfyller kraven avseende utbildning att arbeta som rådgivare (Livdiplom/Insuresec) samt har minst 2 års erfarenhet av rådgivning och försäkring. Därutöver är Swedsec licens och högskoleutbildning extra meriterande.

För rätt person kan vi erbjuda ett ansvarsfullt, vidareutvecklande och roligt arbete där du får stora möjligheter att påverka ditt eget arbete och resultat. Du kommer att arbeta med professionella kollegor och med ett konkurrenskraftigt erbjudande.

Tjänsten avser en heltidstjänst som ska tillsättas omgående.

Frågor

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Stefan Sundin, Teamledare på telefon
08-613 03 37 eller Personalchef Carina Hopstadius på 08-613 02 72.

Ansökan
Du skickar in din ansökan här, inkomna ansökningar hanteras fortlöpande varför det inte finns något sista svarsdatum.