Receptionist Stockholm

Till vår reception i Stockholm söker vi en vikarie under perioden februari/mars 2018 fram till januari 2019. Som receptionist/telefonist är du den inom Max Matthiessen som har flest kontakter med våra kunder och leverantörer per telefon och vid personliga besök. Receptionen tar även emot samtal och besökare till vårt systerbolag Willis Towers Watson som vi delar våra lokaler med. Du är vårt ansikte utåt varför ditt arbete är mycket betydelsefullt och ställer krav på hög servicenivå. I arbetet ingår även att hjälpa till med våra konferenslokaler.

Arbetsuppgifter
Du ansvarar för att ge den bästa servicen mot såväl interna medarbetare som våra viktiga externa kontakter. Du arbetar tillsammans med två kollegor. Tillsammans ansvarar ni främst för att ta emot våra besökare, besvara och vidarekoppla inkommande telefonsamtal samt för att se till att reception och konferensrum är iordningställda. I samband med möten och konferenser ansvarar du för lunch och fika.

I rollen som receptionist ingår även post- och budhantering samt att hjälpa till med utskrifter och andra administrativa arbetsuppgifter. Receptionen är öppen mellan 8.00 och 17.30. Innan receptionen öppnar ansvarar du och dina kollegor för att förbereda för dagen, så att allt är i ordning och kunderna kan få ett trevligt välkomnande. Du ansvarar för att öppna och stänga ner receptionen olika veckor efter överenskommelse med dina kollegor. Arbetstiderna varierar därför något från vecka till vecka och vi söker dig som har möjlighet att arbeta mellan 07.30 och 17.30.

Din profil

Har du god erfarenhet från arbete som receptionist och telefonist? Brinner du för att ge högsta service mot alla du möter? – Då kan du vara vår vikarie!

För att passa i rollen som vår nästa receptionist är du noggrann och strukturerad. Du har alltid en positiv inställning och är hjälpsam och initiativtagande. Vi ser gärna att du idag kommer från en liknande bransch, så som bank och finans, där ett representativt och professionellt intryck är lika viktigt som för oss. Goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift, är extra meriterande.

Klicka här för att skicka in din ansökan. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Carina Hopstadius, Personalchef på 08-613 02 72 eller carina.hopstadius@maxm.se.