Premiär för Max Matthiessens nya kundmagasin

Idag är det premiär för Max Matthiessens nya kundtidning: Max Matthiessen Magazine. Läsaren möter en helt omgjord tidning med större fokus på arbetsgivarperspektivet.

Max Matthiessen har gett ut kundtidningen MM sedan 2007. Inför 2014 har tidningen genomgått en omgörning av såväl design som innehåll i samarbete med Redaktörerna.

Resultatet är ett matigt magasin på 64 sidor med namnet Max Matthiessen Magazine som kommer ut två gånger per år.

– Det nya magasinet är en naturlig fortsättning på lanseringen av webbtidningen TryggareFramtid.se förra året. TryggareFramtid.se har ett tydligare privatperspektiv medan Max Matthiessen Magazine får ett större arbetsgivarperspektiv. Vi vill också öka läsupplevelsen med längre intervjuer och artiklar, bättre papperskvalitet och behändigare format, säger Niklas Mild, kommunikatör och redaktör för magasinet på Max Matthiessen.

Premiärnumret innehåller bland annat en längre intervju med Mats Wilander. När han fyller femtio nästa år får han motsvarande 8 000 kronor i månaden i pension. För tennislegendaren innebär det ett åtminstone en sak: fortsatt jobb. Läs hela intervjun här.

Liksom tidigare är Annika Creutzer återkommande krönikör. Klas Eklund skriver en gästkrönika om premiepensionen i första numret.

Magasinet skickas till Max Matthiessens kunder och kan också läsas på webben, mobilen och läsplattan.

För ytterligare information kontakta:

Niklas Mild
Kommunikatör, Max Matthiessen AB
Telefon: 08-613 04 09