Advice4Life – robotrådgivning som når fler

Glad_tjej_blus_Apsis

Många av våra kunder efterfrågar ett effektivt verktyg för att kunna erbjuda rådgivning till fler medarbetare. Därför utvecklar Max Matthiessen en interaktiv rådgivningstjänst, Advice4Life, som riktar sig till medarbetargrupper som vanligtvis inte har individuell rådgivning.

Robotrådgivningstjänsten ska exempelvis nå personer som tillhör ITP 1 eller SAF-LO och individer som tillhör ITP 2, som inte har gjort något val kring ITPK eller familjepension. Advice4Life är inte avsedd att ersätta den individuella rådgivningen, istället ska den fungera som ett komplement.

Många av de interaktiva rådgivningstjänster som finns på marknaden idag förutsätter att användaren har stort intresse för pensions- och försäkringsfrågor. Max Matthiessens erfarenhet är att så inte är fallet och Advice4Life byggs därför utifrån denna insikt.

Advice4Life kommer på ett nytänkande och pedagogiskt sätt att väcka intresse och ge medarbetarna kunskap kring de ekonomiskt viktiga valen. Tjänsten, som lanseras under hösten 2016, kommer att medverka till att de viktiga valen faktiskt  genomförs. Resultatet blir att medarbetarna får individuellt anpassade pensioner och försäkringsskydd.