Max Matthiessen vill växa utanför Sverige – anställer M&A-chef

Max Matthiessen har en vilja att växa sin affär. För att hitta lämpliga förvärv har en ny tjänst som head of M&A skapats. Den som antar utmaningen är entreprenören Anders Brinck. Han är den som ska leta och finna intressanta bolag att förvärva. Tillväxten ska ske i Sverige men Max Matthiessen kan även tänka sig att växa utanför landets gränser.

Max Matthiessen har redan gjort en del mindre förvärv och samarbeten, men vill nu växla upp och tillsätter därför en dedikerad person som blir ansvarig för M&A.

Anders Brinck har en gedigen bakgrund för sitt uppdrag. Han har examen från Handelshögskolan i Stockholm och studier på UVA Darden School of Business i USA med inriktning på bl.a. M&A.

Han har erfarenhet från M&A på ABG Sundal Collier under fem år och har sedan varit entreprenör och startat flera bolag som han dels drivit som VD och dels som styrelseordförande.

Ett av de bolag som han är mest känd för är medgrundandet av Shortcut Media Group. Ett filmproduktionsbolag som under Anders ledning vuxit från 3-4 anställda till 70 anställda och som växer omsättningen från 1 mkr 2011 till 120 Mkr 2022. 

-Tillväxt är min stora passion. Mitt uppdrag på Max Matthiessen är att hitta bolag som passar in i de olika affärsområden som Max Matthiessen har idag – Liv, Sak och Förmögenhetsförvaltningen. Ett otroligt spännande uppdrag, säger Anders Brinck.

-Jag är mycket glad att Anders Brinck valt att anta rollen som head of M&A hos oss. Max Matthiessen har ambitiösa tillväxtplaner och Anders roll blir att hitta intressanta förvärv i Sverige. Men vi vill även använda vår tillväxt i Sverige som en språngbräda till andra marknader främst Norden, säger Jacob Schlawitz, vd och koncernchef Max Matthiessen.

För ytterligare information

Anders Brinck, Head M&A Max Matthiessen, tfn: 076-949 66 99

Karin Askell, kommunikationschef Max Matthiessen, tfn: 070-864 41 41