Verktyget som underlättar företagets pensionsadministration

Med Max Matthiessens Företagstjänst är det enkelt och smidigt att sköta företagets pensioner. Du slipper tidsödande administration samtidigt som ledtiderna förkortas. Dessutom reduceras risken för manuella fel i rapporteringar och uppdateringar. Företagstjänsten är byggd med modern teknik och är ett säkert verktyg att använda.

Det här kan du göra i Företagstjänsten:

  • nyanmäla och avanmäla medarbetare
  • ändra löneuppgifterdator
  • anmäla sjukdom, föräldraledighet och tjänstledighet
  • signera nytecknings- och ändringsunderlag digitalt.

Den här informationen kan du se i Företagstjänsten:

  • medarbetarnas försäkrings- och löneuppgifter
  • hur premierna är fördelade mellan försäkringsbolag
  • genomsnittlig premie
  • hur medarbetarna upplevde mötet med sin rådgivare och vad de tycker om företagets pensionsplan Information om företagets pensionskostnader, vilket underlättar när du ska budgetera för framtiden.

Om du saknar inloggningsuppgifter till Företagstjänsten är du välkommen att kontakta din rådgivare eller support hos Max Matthiessen, support@maxm.se.